6 maja 2019 roku uczniowie klasy IIIa i IIIb gim. oraz VIIIa i VIIIb wraz z opiekunkami: panią B. Herczyńską, panią A. Gębką, panią E. Kluską oraz z panią E. Glandą wybrali się na trzydniową wycieczkę do Zakopanego. Podhale przywitało nas dość zimową pogodą. Na początku udaliśmy się do malowniczej Doliny Kościeliskiej, po drodze podziwiając ośnieżone stoki Tatr Zachodnich. Po kilku godzinach wędrówki odpoczęliśmy w Schronisku Górskim PTTK na Hali Ornak. Mieliśmy także okazję spróbować prawdziwych oscypków robionych tam, na miejscu. Po dniu pełnym wrażeń, zmęczeni, udaliśmy się do Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego LIMBA w Poroninie. Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Doliny Chochołowskiej – największej doliny w polskich Tatrach. Niestety, z powodu śniegu nie było nam dane podziwiać rosnące tam krokusy, które nadają niepowtarzalnego wyglądu dolinie. Po przejściu 15 km w otoczeniu niecodziennej górskiej przyrody wróciliśmy do Poronina, aby odpocząć. Ostatnim punktem tego dnia był Aquapark w Białce Tatrzańskiej – Terma Bania. W środę kolejka zawiozła nas na sam szczyt Gubałówki, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Następnie zjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym podziwiając przepiękną panoramę Zakopanego. Ta pełna wrażeń wycieczka nie odbyłaby się bez odwiedzenia najsłynniejszej ulicy Zakopanego – Krupówek. Zjedliśmy tam posiłek oraz kupiliśmy pamiątki. Każdy uczestnik wycieczki przez te trzy dni na pewno poszerzył swoją wiedzę na temat polskich gór. Myślę, że każdy z nas zapragnie wrócić tam raz jeszcze!